دکترمنصور فخري
استادیار راه و ترابری
دانشکده مهندسی عمران
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از سال 1378
تهران, ایران
تحصیلات
کارشناسی ارشد عمران (ژئو تکنیک) دانشگاه نیوساوت ولزاسترالیا 1993
دکتری عمران (گرایش راه و ترابری ) دانشگاه نیوساوت ولزاسترالیا 1997
مدير گروه راه و ترابري دانشكده عمران – دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي 1380-1386
سرپرست آزمايشگاه روسازي دانشكده عمران دانشگاه خواجهنصيرالدين طوسي 1380-1386
رئیس مرکز تحقیقات زیر ساختهای صنعت حمل و نقل کشور
عضويت:
- عضو اصلي كميته (Surface Characteristic of Roads) CI كنگره دائمي بينالمللي راه در
فرانسه (PIARC) 1378-1386
- عضو شوراي IT دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي
- عضو شورای پژوهش پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و ترابری از 1383 تا کنون
- رئیس انجمن مهندسی رو سازی ایران
:دروس
- روسازي راه - كارشناسي عمران
- راهسازي - كارشناسي عمران
- مرمت و نگهداري راه - كارشناسي عمران
- آزمايشگاه قیر و آسفالت – كارشناسي عمران
سوابق تدريس در دوره كارشناسي ارشد عمران (راه و ترابري):
- روسازي پيشرفته - كارشناسي ارشد
- طراحي فرودگاه – كارشناسي ارشد
- مديريت و نگهداري راه – كارشناسي ارشد
زمینه های پژوهشی
پاياننامه كارشناسي ارشد انجام گرفته بعنوان راهنما:
1- مطالعه و بررسي فني و اقتصادي كاربرد نيوجرسي و گاردريل در راههاي كشور با توجه به شرايط مختلف ، 1382.
2- بررسي مقاومت مخلوطهاي آسفالتي در برابر تركهاي خستگي، 1383.
3- امكانسنجي فني و اقتصادي بازيافت آسفالت در ايران، 1382.
4- بررسي فني و اقتصادي كاربرد برنامه HDM-4 بعنوان يك سيستم مديريت راه در ايران،1382.
5- بررسي فني و اقتصادي كاربرد بتن غلتكي (RCC) بعنوان روسازي راه در ايران، 1382.
6- طراحي و ارزيابي مخلوطهاي آسفالتي گرم با مصالح سنگي درشتدانه، 1383.
7- بررسي و كاربرد استفاده از آسفالتهاي حفاظتي در راههاي ايران، 1383.
8- بررسي نرم افزارهاي تحليل و طراحي روسازيهاي انعطاف پذير جهت استفاده در ايران ، 1384.
9- ارزيابي ترك خوردگي از بالا به پايين در روسازي اسفالتي ضخيم و كاربرد ان در طراحي روسازي 1384.
10- هماهنگ سازي مدل تاخير ايين نامه امريكا براي تقاطع هاي چراغ دار شهر تهران، 1384.
11- تعیین خصوصیات ناهمواری (Roughness)در روسازی های انعطاف پذیر، تیر ماه 1385
12- تعیین ناهمواری بهینه روسازی آسفالتی با استفاده از نرم افزار HDM-4 برای شرایط اقتصادی کشور ایران، مهر ماه 1385
13- تعیین مقاومت مخلوط های آسفالتی در برابر پدیده عریان شدگی، مهر ماه 1385.
14- ارائه یک روش پیشنهادی جهت اجرای سیستم مدیریت روسازی فرودگاه در ایران، بهمن 1385.
15- بررسی و امكانسنجي فني و اقتصادي اجرای روسازی انعطاف پذیر در شانه راههاو آذر 1385 .
16- مقایسه و آنالیز روشهای مدیریت نگهداری زمستانی راهها، دی 1385.
17- ارزیابی خصوصیات فنی مخلوط های آسفالت متخلخل و آسفالت معمولی، شهریور 1386.
18- برربی روشهای اندازه گیری مقاومت لغزندگی و مقایسه مصالح مختلف سنگدانه ای از نظر شاخص PSV ، مهر 1386.
19- کاربرد شبکه عصبی مصنوعی (ANN) برای پیش بینی ناهمواری (Roughness) در روسازی انعطاف پذیر، آبان 1386.
20 - نقش سیسنم مدیریت روسازی در افزایش ایمنی راهها، بهمن 1386.
21- بررسی علل خرابی روسازی های انعطاف پذیر در راههای درون شهری (مطالعه موردی منطقه شمیرانات)، اردیبهشت 1387.
22- مطالعه آزمايشگاهي خصوصيات و ويژگيهاي آسفالت ولرم (Warm Asphalt ) ، اسفند 1387.
23- استفاده از دستگاه LWD براي بدست آوردن مقاومت سازه اي لايه هاي روسازي، بهمن 1387.
24- ارائه شاخص ناهمواری بهینه برای راههای آسفالته ایران، دي 1387.
25- ارزيابي شيار شدگي در روسازي آسفالتي با استفاده از روش المان محدود، 1388.
26- ارزيابي مخلوط هاي آسفالتي درشت دانه و مقايسه آن با آسفالت هاي معمولي،1388.
27- ارزيابي رابطه بين CBR و مدول برجهندگي، 1388.
28- ارزيابي مخلوط هاي آسفالتي با استخوان بندي سنگدانه اي در مقايسه با مخلوط آسفالتي معمولي، 1388.
29- بررسي مشخصات تغيير شكل دائمي بتن آسفالتي با استخوان بندي سنگدانه اي (SMA) با استفاده از روش هاي المان مجزا،1388.
30- رابطه مشخصات مخلوط هاي آسفالتي با مقاومت لغزندگي روسازي راهها، 1389.
31- استفاده از ماده جوان كننده مناسب در عمليات بازيافت گرم در جا براي مناطق جنوبي كشور، 1389.
32- مقايسه روش هاي مختلف طراحي روسازي فرودگاه، 1389.
33- ارزيابي استفاده از تاثير پليمر PSP بر خواص فيزيكي و مكانيكي قير و مخلوط هاي آسفالتي، 1389.
34- دستور العمل طراحي، اجرا و نگهداري روسازي بنادر، 1389.
35- اجراي نرم افزار HDM-4 در سطح شبكه راههاي استان فارس و مقايسه فني و اقتصادي روش هاي نگهداري عكس العملي و زمان بندي شده در مديريت نگهداري روسازي، 1390.
36- بررسي عوامل موْ ثر بر مقاومت لغزندگي روسازي هاي بتني راه، 1390
37- بررسي نقش آب و هوا بر مقدار شاخص ناهمواري راه و انتخاب گزينه بهينه مرمت به وسيله نرم افزار HDM-4 براي نواحي آب و هوايي ايران، 1390.
38- كاليبراسيون روش طراحي BPA براي طراحي روسازي بنادر ايران، 1390.
39-امكان سنجي كاربرد روسازي ماندگار در ايران، 1390.
پروژههاي تحقيقاتي:
1- بررسي روشهاي آزمايشگاهي براي كنترل تركهاي ناشي از خستگي و ارائه مدل پيشبيني تركهاي روسازي راههاي كشور ( اتمام).
2- بررسي نرمافزارهاي موجود در زمينه تحليل و طراحي روسازي راه و ارائه گزينه مناسب براي كشور (اتمام).
3- امكانسنجي فني و اقتصادي تأسيس يك مركز تحقيقات صحرايي راه در ايران، (اتمام).
4- طراحي و ساخت دستگاه اندازهگيري مقاومت خستگي مخلوطهاي آسفالتي (اتمام).
5- امكان سنجي كاربرد بتن غلتكي (RCC) در روسازي راههاي ايران(اتمام).
6- تعیین شاخص بین المللی ناهمواری (IRI) برای راههای ایران (در حال انجام).
7- مطالعه و ارزیابی خصوصیات فنی اندود های سنگدانه ای (اتمام)
8- کاربرد سیستم مدیریت روسازی PMS در راههای درون شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS (اتمام)
9- دستور العمل طراحي، اجرا و نگهداري روسازي هاي بنادر در ايران (در حال انجام)
مقالات ارائه شده در مجلات علمي و پژوهشي:
1- منصور فخري، عليرضا غنيزاده، "طرح بهينهسازي روسازي در روش آشتو با بهرهگيري از مدل برنامهريزي خطي"، پژوهشنامه حمل و نقل (مجلة علمي – پژوهشي)، زمستان 1383.
2- منصور فخري ، ارشاد عموسلطاني، بررسي تاثير سنگدانه بر خصوصيات اصطكاكي و نفوذ پذيري اندود هاي سنگدانه اي. پژوهشنامه حمل و نقل (مجلة علمي – پژوهشي)، زمستان 1384.
3- احمد خدادادي، منصور فخري، اثر ژئوسنتتيكها بر عمر خستگي روسازي آسفالتي، پژوهشنامه حمل و نقل (مجلة علمي – پژوهشي)، تابستان 1384.
4- منصور فخري، عليرضا غنيزاده، تعيين درصد بهينه قير در روش طرح اختلاط مارشال با استفاده از يک مدل برنامه ريزي غير خطي، پژوهشنامه حمل و نقل (مجلة علمي – پژوهشي)، زمستان 1385.
5- عليرضا باقري، منصور فخري، تاثير عمل آوري و خواص بتن غلتکي روسازي راه با و بدون دوده سيليس، پژوهشنامه حمل و نقل (مجلة علمي – پژوهشي)، پائيز 1385.
6- منصور فخري، عليرضا غنيزاده، مقايسه هزينه اجراي روسازي (CRAM) با ديگر انواع روسازي هاي انعطاف پذير در ايران، مجله جاده، زمستان 1382
7- عليرضا غنيزاده، منصور فخري، "فرآيند عمر طراحي كريدور بهينه مسير با استفاده از GIS"، مجله جاده، زمستان 1383.
8- منصور فخري، مهدي فرخي، "بررسي نحوه گسترش ترك هاي بالا به پايين در روسازي هاي آسفالتي با استفاده از فرضيه مكانيك شكست"، مجله علمي پژوهشي عمران مدرس، پائيز 1389.
9- ابوالفضل حسنی، منصور فخري، گل محمدی، "تحلیل فنی روشهای نرم افزاری در طراحی روسازی بتنی غیر مسلح درزدار"، مجله علمي پژوهشي تحقیقات بتن، تابستان1389.
10- Darban, A.K., Fakhri, M., The Effect of Geosynthetic Reinforcement on Damage propagation rate of Asphalt Pavement, Accepted to be published in Scientia Iranica Journal, 2008.
11- Ghanizadeh, A., & Fakhri, M., "A Mixed-integer Programming Model to Determine the Optimum Design of Flexible Pavement Structure", Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 3(3): 1652-1660, 2009.
12- Mansour Fakhri , Pezhouhan T.Kheiry, A.A. Mirghasemi "Modeling of the Permanent Deformation Characteristics of SMA Mixtures Using Discrete Element Method" , Accepted in Journal of Road Materials and Pavements Design, 2011.
13- بهزاد شيركوند هداوند، منصور فخري، هاني يزدي ازناوه، "پوشش آسفالتي اصلاح شده با پلي سولفيد پليمر"، مجله علمي پژوهشي علوم و تكنولوژي پليمر، شماره3، سال 1390.