Ph.D. Student

Joshaghani Zadeh Morteza

Email:***** [at]mail.kntu.ac.ir

Homepage: wp.kntu.ac.ir/setak/JoshaghaniM.htm

 iau-naragh Homepage: http://iau-naragh.ac.ir/professors/show/43

مدرس آکادمی توف ایران-آلمان

Dissertation Title: An Excellence Model for Organization’s Work Units
Abstract

Finding an appropriate framework for excellence is one of the challenging issues of organizations. Organizations and companies are composed of numerous work units which through communication and implementation of processes correspond to the goals of the organization do their tasks. This paper tries to help in evaluating and achieving the excellence of work units in organizations by presenting a conceptual model. For this purpose, we intend to introduce the components and the main criteria of the model and pay attention to them. In this paper, firstly, the main criteria in the enablers section are investigated and identified in various researches and models of performance management and excellence and then through a Delphi panel, the most important criteria for the excellence of the work units are identified in several comment taking of experts. In the next step, using famous models in quality management, production management, process and project management such as EFQM, ISO9001, LEAN PRODUCT, CMMI, PMBOK, risk management and etc. the sub- criteria for each of them again through the same Delphi panel are identified and finally, the relevant conceptual model is presented by relying on the logic of excellence models. The aim of this paper is to examine the relationship between the critical factors of quality management and customer outcomes in the subject of work units in organizations. The ways in which critical total quality management factors can improve the performance of a management system in work units within organizations is assessed. For this purpose, a conceptual model with specific hypotheses is suggested to test the data obtained from 86 respondents. Using structural equation models and partial least squares techniques (PLS) software, these hypotheses were tested. The findings of this research suggest that the proposed model, can be used as a reference framework for the implementation, assessment and improvement of quality in the field of work units. In this paper, we want to improve the gap in empirical research in the management of work units, and aids unit leaders to discover the variables that improve the results from client and stakeholder satisfaction.

Keywords: Performance Management, Work unit, Excellence, PLS, Organizational Excellence, Total Quality Management.

Defense Date:  2015-July-28

 

عنوان رساله: برنامه‌ریزی ارسال کالا در مسئله مکان‌یابی مسیریابی محور با شبکه ناکامل

چکیده

در این تحقیق قصد داریم با نگاه به مفهوم مدیریت کیفیت و نقش واحد هاي کاري سازمان، به شناسایی مدل مفهومی تعالی واحد هاي کاري پرداخته و آن را معرفی نماییم. اینکه چگونه فاکتور هاي کلیدي مدیریت کیفیت جامع میتواند یک سیستم مدیریتی در واحد هاي کاري سازمانها را بهبود، و عملکرد آنها را ارزیابی کند. لذا ابتدا با جستجو در پژوهش ها و مدلهاي مختلف مدیریت عملکرد و تعالی، معیارهاي مرتبط بررسی و شناسایی شده و سپس از طریق یک پنل دلفی مهمترین آنها در تعالی واحد کاري در چند بار نظر خواهی از خبرگان تعیین شد. در قدم بعدي با استفاده از مفاهیم مدیریت کیفیت، مدیریت تولید، مدیریت فرآیندها و پروژه ها، مدیریت ریسک و... در مدل هایی نظیر مدل تعالی EFQM ، ایزو 9001 ، تولید ناب، مدل تکامل ، قابلیت یکپارچه سازي و... به شناسایی زیر معیارهاي هر یک از آنها، از طریق همان پانل دلفی پرداخته شد و نهایتا معیارهاي اصلی مدل مفهومی تعالی واحدهاي کاري ارائه گردید. در نهایت با بررسی و آزمون ارتباط بین فاکتورهاي کلیدي مدیریت کیفیت و نتایج مشتریان در موضوع واحد کاري به بررسی اعتبار مدل پرداخته شد. اینکه چگونه فاکتور هاي کلیدي مدیریت کیفیت جامع میتواند یک سیستم مدیریتی در واحد هاي کاري سازمانها را بهبود دهد و عملکرد آنها را ارزیابی کند. بدین منظور مدل مفهومی مذکور، با فرضیه هایی مشخص، براي تست داده هاي بدست آمده از 86 پاسخ دهنده و با استفاده از مدل معادلات ساختاري بررسی گردید و از طریق نرم افزار PLS این فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفت. یافته هاي ما نشان میدهد که مدل پیشنهادي، میتواند بعنوان یک چارچوب مرجع براي اجرا، ارزیابی و بهبود کیفیت در حوزه واحدهاي کاري مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله تلاش دارد تا شکاف موجود در پژوهش هاي تجربی موجود در مدیریت عملکرد واحدهاي کاري را بهبود داده و در کشف متغیر هایی که نتایج حاصله از رضایت مشتریان و ذي نفعان یک واحد کاري را بهبود میدهد، به رهبران واحد هاي کاري کمک کند. .

واژه‌هاي كليدي: محور، شبکه ناکامل، مکان‌یابی، مسیریابی، زمان عزیمت، نامساوی‌های معتبر.

تاریخ دفاع: 5 مرداد 1394