Journal Papers
- Jazayeri, S.A. and X. Li, Structure of liquid-sheet sprays. Particle & Particle Systems Characterization, Vol. 17, No. 2, pp. 56-65, 2000.
- Jazayeri, S.A. and X. Li, Nonlinear instability of plane liquid sheets. Journal of Fluid Mechanics, Vol. 406, pp. 281-308, 2000.
- Automatic Driver Design and Longitudinal Dynamic Simulation for Passenger Cars SAE 2006-01-1015 SAE 2006 Transactions Journal of Passenger Cars: Mechanical Systems ISBN Number: 978-0-7680-1838-7 March 2007, 1840 Pages, 175 Papers, Code: V115-6 Mohammad Sharifirad, Seyed Ali Jazayeri, Mahdi Shahbakhti
- Improving Volumetric Efficiency using Intake Valve Lift and Timing Optimization in SI Engine international journal of engine research 2006 .Vol6. No 4
- K. Ebrahimi, S. A. Jazayeri and M. Bazargan, "Development and validation of a new zero dimensional Model for combustion and performance studies in DI diesel engines", accepted for publishing in Journal of Engine Research (IPCO Journal).
- S. A. Jazayeri and N.Shahangian"Performance and Combustion Characteristics of OM314 Diesel Engine Fueled With DME : A Theoretical and Experimental Analysis" Journal of Engineering for Gas Turbines and Power ASME March 2010, Vol.132 / 1-15
- H. Safari, S. A. Jazayeri, R. Ebrahimi, "Potential of NOX emission reduction methods in SI hydrogen engines: Simulation study", International Journal of Hydrogen Energy 34 (2009).
- N. Shahangian, M. Keshavarz, S. A. Jazayeri, "Performance and Combustion Characteristics Analysis of HCCI E Engine Operation with Diesel Like Fuels", Oil & Gas Science and Technology – Rev. IFP, Vol.64 (2009), No. 4.
- S. Navid Shahangian, S. Ali Jazayeri, "Effect of Initial Temperature and EGR ON Combustion and Performance Characteristics of Homogenous Charge Compression Ignition Engine Fueled with Dimethyl Ether" The Journal of Engine Research, Vol.14, Spring 2009.
- J. Ghorbanian, S. A. Jazayeri, L. Savadkouhi, M. Keshavarz, "Theoretical and Experimental Analysis of OM314 Diesel Engine Combustion and Performance Characteristics Fueled with DME" The Journal of Engine Research, Vol.14, Spring 2009.
- سید علی جزایری، ضیاء بشر حق، مجتبی باوند پور، مجتبی کشاورز، "تجزیه و تحلیل نحوه شکلگیری مخلوط سوخت و هوا در موتورهای بنزینی تزریق مستقیم" فصلنامه علمی– پژوهشی تحقیقات موتور، سال پنجم، شماره سیزدهم، زمستان ۱۳۸۷.
- محمد قنبری، رضا ابراهیمی، سید علی جزایری، "ارزیابی راهبردهای مختلف مهار کوبش در یک موتور اشتعال جرقهای گازسوز به کمک یک مدل احتراقی شبه ابعادی سه ناحیهای" نشریه علمی ـ پژوهشی سوخت و احتراق، سال اول، شماره دوم، پاییز و زمستان ۱۳۸۷.
- امید رزبانی، سید علی جزایری، رضا ابراهیمی، "شبیه سازی سامانه روانکاری موتورهای درونسوز به روش خطی تصحیح شده" نشریه بینالمللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران، ویژهنامه مهندسی مواد و متالورژی، جلد ۱۹، شماره ۵، سال ۱۳۸۷.
- امید جهانیان، سید علی جزایری، رضا ابراهیمی، "بررسی تأثیر پیشرسی جرقه، نسبت تراکم و درصد رطوبت هوای ورودی بر احتمال بروز پدیده کوبش در موتور اشتعال جرقهای با سوخت متان" فصلنامه علمی ـ پژوهشی تحقیقات موتور، سال پنجم، شماره دوازدهم، پاییز ۱۳۸۷.
- Mojtaba Shams Zahraei, Seyed Ali Jazayeri, Mahdi Shahbakhti, Mohammad Sharifirad, "Look-forward longitudinal dynamic modeling for a series-parallel hybrid electric vehicle" International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 2008- Vol.1, No.4.
- Seyed Ali Jazayeri, Ehsan Molla Hasanzadeh Khoei, "Numerical Comparison of Thermal Stratification due Natural Convection in Densified LOX and LN2 Tanks", American Journal of Applied Sciences, 5 (12), 2008.
- E. Afshari, S. A. Jazayeri, "Analysis of Heat Transport in a Proton Exchange Membrane (PEM) Fuel Cell", American Journal of Applied Sciences, 6 (1), 2009.
- Khashayar Ebrahimi, Seyed Ali Jazayeri, Majid Bazargan, "Development and Validation of a New Zero-Dimensional Model for Combustion and Performance Studies in Di Diesel Engine", Journal of Engine Research, Summer & Autumn 2007, No. 10, 11.
- امید رزبانی، سید علی جزایری، رضا ابراهیمی، "شبیه سازی سامانه روانکاری موتورهای درونسوز به روش خطی تصحیح شده" نشریه بینالمللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران، ویژهنامه مهندسی مکانیک، جلد ۱۸، شماره ۱، سال ۱۳۸۶. ISSN:1018-7375
- Seyed Ali Jazayeri, Automatic Driver Design and Longitudinal Dynamic Simulation for Passenger Cars", SAE 2006-01-1015.
- سید علی جزایری، رضا ابراهیمی، سید علیرضا موسویان، "پیشبینی عملکرد و آلایندگی یک موتور گاز طبیعی سوز اشتعال جرقهای بوسیله یک مدل ترمودینامیکی توسعه یافته با روابط سینتیک احتراق "، نشریه علمی پژوهشی امیر کبیر، سال شانزدهم، شماره ب-۶۳، گروه مهندسی مکانیک، صنایع، هوا فضا، کشتیسازی، زمستان ۱۳۸۴.
Conference papers
- SAE 2004-01-1771 Dynamic Modeling of a Port Fuel-Injected Engine with Sensitivity Analysis
- Longitudinal Vehicle Dynamics Modeling on the Basis of Engine Modeling SAE 2004-01-1620 Ali Sahraeian, Ali Reza Aslani, Mahdi Shahbakhti, Seyed ALI Jazayeri, Shahram Azadi, Amir Hossein Shamekhi,
- ICEF2004-809: A Novel Method to Estimate Parameters of the Wall-Wetting Fuel Model in MPFI Engines for Cold Start and Warm up Conditions Mahdi Shahbakhti, University of Alberta, Seyed Ali Jazayeri, Mohammad Ghafuri, Ali Reza Aslani, Ali Sahraeian, Shahram Azadi
- Development and Validation for Mean Value Engine Models ASME ICEF2005-1267
- Numerical Simulation of DI Diesel Engine's Combustion Chamber Using Several Turbulence Models During Intake and Compression ASME ICEF2005-1268
- 113 Development Mean Value Engine Model for SI Engine Simulation JSAE 2005-6113
- 117 Numerical Simulation of DI Diesel Engine's Combustion Chamber Using Several Turbulence Models During Intake and Compression JSAE 2005-6117
- Automatic Driver Design and Longitudinal Dynamic Simulation for Passenger Cars SAE 2006-01-1015
- On the Use of VVT Strategy for the Maximum Volumetric Efficiency in Turbocharged Diesel Engines ASME ICES2006-1407
- Performance and Emissions Characteristics Investigation of a Bi- fuel SI Engine Fuelled by CNG and Gasoline ASME ICES2006-1378
- Modeling of Variable Intake Valve Timing in SI Engine ASME ICES2006-1411
- PERFORMANCE OF HOMOGENOUS CHARGE COMPRESSION IGNITION (HCCI) ENGINE WITH PREMIXED METHANE/AIR SUPPORTED BY DME FOR ELECTRICAL POWER GENERATION APPLICATION ICEF 2006-1543
- A New Phenomenological Model for Combustion and Performance Studies of Direct Injection Diesel Engines, SAE 2007-01-1904 Khashayar Ebrahimi, Majid Bazargan, Seyed Ali Jazayeri
- Direct Injection Diesel Engine Simulation for Combustion and Performance Studies", ASME/IEEE Joint Rail Conference & Internal Combustion Engine Spring Technical Conference, Pueblo, Colorado, USA, ASME 2007-40087
- Thermodynamic Simulation of a Turbocharged Direct Injection Diesel Engine May 15-17, 2007, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran ISME2007-2206
- برای بررسی مدیریت آب PEMFC شبیه سازی عددی پیل سوختی غشا پلیمری، May 15-17, 2007, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran ISME2007-2265
- USING A STAND-ALONE MODEL TO INVESTIGATE KNOCK CRITERION IN AN SI GAS ENGINE FUELED WITH METHANE May 15-17, 2007, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran ISME2007-2411
- "New Progress in Heat Rejection Management in Heavy Diesel Engines" 25th CIMAC (International Council on Combustion Engines) World Congress on Combustion Engine Technology for Ship Propulsion, Power Generation and Rail Traction, Vienna, Austria, CIMAC 2007-185.
- "Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI) engines in electrical power generating systems" 25th CIMAC (International Council on Combustion Engines) World Congress on Combustion Engine Technology for Ship Propulsion, Power Generation and Rail Traction, Vienna, Austria, CIMAC 2007-192.
- A New Phenomenological Model for Combustion and Performance Studies of Direct Injection Diesel Engines", 2007 JSAE /SAE International Fuels and Lubricants Meeting, Kyoto TERSSA, Kyoto, Japan, JSAE 20077153/SAE 2007-01-1904
- Combustion and Performance characteristics analysis of Homogenous Charge Compression Ignition engine fueled with Dimethyl ether CICS 2007 Spring Technical Meeting Combustion Institute/Canadian Section
- A thermo kinetic model for performance prediction of the Homogenous Charge Compression Ignition engine fueled with Dimethyl ether international congress of combustion engines PTNSS KONGRES – 2007 CRACOW, POLAND
- Thermodynamic Simulation of a Turbocharged Direct Injection Diesel Engine, 15th International Conference on Mechanical Engineering, Tehran, Iran, ISME2007-2206
- A FAST COUPLED CFD-THERMAL ANALYSIS OF A HEAVY DUTY DIESEL ENGINE WATER COOLING SYSTEM IMECE2008-68163, Proceedings of IMECE2008 2008 ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition October 31-November 6, 2008, Boston, Massachusetts, USA
- A REFINED ANALYTICAL COMBUSTION MODEL FOR EVALUATING THE EFFECTS OF EGR PERCENTAGE ON IMPROVEMENT OF KNOCK CHARACTERISTICS OF NATURAL GAS IN SPARK IGNITION ENGINE IMECE2008-68607, Proceedings of IMECE2008 2008 ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition October 31-November 6, 2008, Boston, Massachusetts, USA
- A Theoretical Study on Performance and Combustion Characteristics of HCCI Engine Operation With Diesel Surrogate Fuels: n-Heptane, Dimethyl Ether, ICES 2008-1682, Proceedings of the ASME Internal Combustion Engine Division 2008 Spring Technical Conference ICES2008 April 27-30, 2008, Chicago, Illinois, USA
- Numerical Simulation of Convective Heat Transfer in a Spark Ignition Engine, ICES 2008-1687, Proceedings of the ASME Internal Combustion Engine Division 2008 Spring Technical Conference ICES2008 April 27-30, 2008, Chicago, Illinois, USA
- A Comprehensive Study on Natural Gas HCCI Engine Response to Different Initial Conditions Via a Thermo-Kinetics Engine Model, ICEF 2009-14084, Proceedings of the ASME Internal Combustion Engine Division 2009 Fall Technical Conference ICEF2009 September 27-30, 2009, Lucerne, Switzerland
- A Study of the Effect of the Inertia Force of the Vanes on the Performance of the Hydraulic Vane Pump with Hypertrochoid Curve in the Inner Surface of Its Stator, Proceedings of 2010 International Conference on Optimization of the Robots and Manipulators, Calimanesti, Romania, 28-30 May 2010
- Design of Digital Controllers for Permanent Magnet Torque Motors (PMTM) Proceedings of 2010 International Conference on Optimization of the Robots and Manipulators, Calimanesti, Romania, 28-30 May 2010
- Optimization of the Response Specifications of an Electro Hydraulic servo Valve Mechanism Proceedings of 2010 International Conference on Optimization of the Robots and Manipulators Calimanesti, Romania, 28-30 May 2010
- Improvement of the Jet Pipe Servo Valve Performance by Considering of the Importance of its receiver Hole Geometry, Proceedings of 2010 International Conference on Optimization of the Robots and Manipulators, Calimanesti, Romania, 28-30 May 2010
- ندا کرمی محمدی، شهرام آزادی، سید علی جزایری، "کنترل تطبیقی دینامیک طولی خودروی سواری"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
- سید علی جزایری، علی قاسمیان، محسن نازک تبار، "تخمین مدت زمان دوره گذرای warm-up برای موتورهای احتراق داخلی ۷xu"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
- امید جهانیان، سید علی جزایری، "بررسی عددی میزان تأثیر افزودنیهایی نظیر H2O2 و CH2O بر عملکرد یک موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن HCCI با سوخت گاز طبیعی"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
- آرش محمدی، محمد شفیعی، سید علی جزایری، مسعود ضیاء بشر حق، "تشکیل مخلوط و احتراق موتور با استفاده از محیط متخلخل"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
- محمد قنبری، حسام الدین صفری، سید علی جزایری، قاسم جوادی راد، "شبیه سازی عددی و مقیسه تجربی پدیده کوبش در موتورهای دوگانه سوز با استفاده از مدل ترمودینامیکی دو ناحیهای"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
- بردیا وصال پور، سید علی جزایری، "تحلیل ترمودینامیکی یاتاقان ژورنال با درنظر گرفتن اثرات کاویتاسیون در بارگذاری استاتیکی"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
- جلال فتحی سولا، سید وحید حسینی، سید علی جزایری، "تحلیل عمر پیستون تحت بارهای مکانیکی و حرارتی"، ششمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، آبان ۱۳۸۸.
Faculty of Mechanical Eng. of K. N. Toosi University of Technology
Vanak Square, Molla-Sadra, Pardis
Box 19395-1999
1999143344 TEHRAN
IRAN (ISLAMIC REP.)
Tell: (+98 21) 8867 4841-8 Fax: (+98 21) 8867 7274
Website: www.kntu.ac.ir
Email: mechanic@K
( Notice that to avoid spam mails, "kntu.ac.ir" is
replaced with K )